Ontwikkeling van het vakgebied en kennisplatform voor de beroepsgroep
Workshop Jong BVPA: Communiceren tijdens komkommertijd
18aug2016
Komkommertijd is doorgaans hét moment om zelf nieuws te maken. Voor public affairs professionals de uitgelezen mogelijkheid om zelf de regie te voeren in plaats van mee te gaan met de waan van de dag. Is er tussen al het schokkende nieuws van de afgelopen periode nog wel plaats voor komkommernieuws? En hoe zorg je als lobbyist dat je gebruik kunt maken van die steeds schaarser wordende momenten?
Voor deze workshop gaat Marie-Christine Reusken vanuit de beleidsmatige kant in op ‘communiceren in komkommertijd’. Met haar jarenlange ervaring als woordvoerder bij zowel ministeries als het bedrijfsleven, geeft ze ons inzicht in de strategische keuzes die hiermee zijn gemoeid.
Vervolgens legt Edwin van der Aa de verbinding met de media. Hij moet als parlementair verslaggever voor het Algemeen Dagblad (AD) ook in komkommertijd nieuws vergaren. Hij schroomt geen kritiek als het gaat om het verkrijgen van informatie van beleidsmakers. In zijn idee is daar nog veel te verbeteren en neemt jullie daar graag in mee.
Voorafgaand aan de workshop wordt een licht diner met broodjes verzorgd. Aanmelden kan tot 12 augustus 2016.
Praktische informatie
Datum: 18 augustus
Inloop: 17.30 (incl. licht diner met broodjes)
Workshop: 18.00-20.00
Locatie: Millers, Plein 10a, Den Haag
Kosten: € 10,-
Aanmelden tot: 12 augustus 2016