De ingelaste Algemene Financiële Ledenvergadering van 7 oktober neemt alle 13 aanbevelingen van de Kascommissie over en adviseert de leden op Algemene Vergadering van 24 november om deze adviezen vast te stellen en het bestuur decharge te verlenen over het gevoerde financiële beleid over de jaren 2018, 2019 en 2020. De ingelaste ALV kon dat niet zelf doen omdat het quorum van de leden (5% van 660) niet werd gehaald.
Om de nieuw te benoemen penningmeester vanaf 24 november met een schone lei te kunnen laten beginnen was het voorwaarde dat de financiële stukken op orde zijn en dat de leden decharge hebben gegeven over de afgelopen periode. Zoals bekend heeft het dagelijks bestuur bij ontstentenis van een penningmeester dit voorjaar gepoogd de boeken over de afgelopen jaren in orde te maken. Eerder zijn exploitatierekeningen en begrotingen over de jaren 2018 tot en met 2020 voorgelegd aan de leden. Wat nog ontbrak waren sluitende balansen. Omdat bleek dat in die balansen inconsistenties zaten, is dit voorjaar besloten om ook alle onderliggende, en ook samenhangende stukken, aan te houden en een intern- en extern boekenonderzoek te laten uitvoeren, alvorens decharge te vragen.
Dat onderzoek is afgerond en beoordeeld door de kascommissie. De ledenvergadering van 7 oktober heeft zich gebogen over de gereviseerde stukken. Het verslag van deze bijeenkomst, onderliggende stukken en adviezen worden met de vergaderstukken voor de komende ALV naar de leden verzonden.