Via de website van de BVPA kunnen leden door middel van een contactformulier elkaar berichten sturen. De verspreiding van berichten op deze wijze valt niet onder de verantwoordelijkheid van de BVPA en gaat ook buiten het bestuur om. Deze faciliteit via de website is destijds opgezet zodat individuele leden onderling e-mail contact kunnen zoeken. Deze zomer is door een van de leden handig gebruik van het contactformulier door met één druk op de knop alle andere leden te attenderen op een benchmarkonderzoek.
Iedereen ontving dit bericht automatisch doormiddel van een extern script. Het bestuur vindt dat met deze methode oneigenlijk gebruik is gemaakt van het contactformulier en onderzoekt wat de AVG- en AP-consequenties zijn en of het verspreiden van deze e-mail in lijn is met de gedragscode van de BVPA. Sowieso was deze actie aanleiding voor het bestuur om geautomatiseerd gebruik van contactformulier te bemoeilijken door het te voorzien van een robotcheck, ook wel captcha genoemd (completely automated public Turing test to tell computers and humans apart). Overigens is het daardoor voor slimme programmeurs nog steeds niet geheel onmogelijk om geautomatiseerde berichten te sturen. Aan de leden zal daarom de vraag worden voorgelegd of het nog wenselijk is om het contactformulier op de website te continueren.