Het logo
Met het logo wilde de commissie een frisse uitstraling, meer kleur en tekenen van nieuwe energie, waarin netwerken en verbinding centraal staan. De vormtaal van het logo is afkomstig van het wifi-signaal (netwerk). Deze zijn gevormd tot vier arena’s, waar de verschillende kleuren voor verschillende bloedgroepen staan. Die arena’s staan met elkaar in verbinding. Dat staat voor de kennisuitwisseling, het gesprek en de rol van de BVPA voor alle leden.
Van logo naar huisstijl
Het logo is de afgelopen tijd verder uitgewerkt in verschillende ontwerpsessies. Daaruit zijn basisdocumenten gemaakt waarop we de komende periode de huisstijl kunnen uitrollen. Denk aan banners, powerpointsjablonen, Word-sjablonen die ook een basis leggen voor het design van een nieuwe website. Hieronder een sneak peak.
Gefaseerde uitrol
De uitrol van de huisstijl zullen we gefaseerd doen. Het logo en de kleurelementen zullen langzaam verschijnen op onze kanalen en zullen langzaam het oude logo vervangen. Voor de website zullen we bijvoorbeeld eerst nog een quick-fix toepassen op de oude website, omdat de uitrol van de gehele nieuwe website nog wat meer werk vereist. Hou onze kanalen daarom goed in de gaten de komende periode en geniet van onze nieuwe, frisse uitstraling.