Op 1 juni namen ruim vijftig BVPA-leden deel aan de digitale lobbylunch. Met ook deze keer een zeer actueel thema als onderwerp: de dilemma’s van Schiphol. Vakgenoot Joery Strijtveen, manager Public & Community Affairs van de Royal Schiphol Group, gaf de deelnemers een kijkje in de ‘cockpit’ van Schiphol. Wat was de rol van zijn team tijdens de afgelopen stormachtige weken en hoe zorgt Schiphol ervoor dat ze in verbinding blijven met hun omgeving?
Verschillende belangen
Op een interactieve manier gingen de deelnemers met Joery in gesprek over hoe om te gaan met tegengestelde belangen. Waar Schiphol Nederland enerzijds tot een van de best ‘verbonden’ landen ter wereld maakt, leidt de luchthaven anderzijds voor veel inwoners tot overlast. Tegelijkertijd heeft Schiphol (ook) last van de krappe arbeidsmarkt.
Interactie met deelnemers lobbylunch
Hoe lossen we het dilemma op tussen de wereld kunnen ontdekken en deze óók goed door kunnen geven aan de volgende generaties? Via onder andere de tool Mentimeter gaven de deelnemers hun mening en suggesties voor mogelijke oplossingen.
Na afloop waren er veel positieve reacties op deze boeiende en interactieve lobbylunch.
Commissie Positionering en Communicatie
Op een interactieve manier gingen de deelnemers met Joery in gesprek over hoe om te gaan met tegengestelde belangen. Waar Schiphol Nederland enerzijds tot een van de best ‘verbonden’ landen ter wereld maakt, leidt de luchthaven anderzijds voor veel inwoners tot overlast. Tegelijkertijd heeft Schiphol (ook) last van de krappe arbeidsmarkt.
Interactie met deelnemers lobbylunch
Hoe lossen we het dilemma op tussen de wereld kunnen ontdekken en deze óók goed door kunnen geven aan de volgende generaties? Via onder andere de tool Mentimeter gaven de deelnemers hun mening en suggesties voor mogelijke oplossingen.
Na afloop waren er veel positieve reacties op deze boeiende en interactieve lobbylunch.
Commissie Positionering en Communicatie