Ontwikkeling van het vakgebied en kennisplatform voor de beroepsgroep
Van Kennis naar Clicks, Reads & Likes | Schrijven om gelezen te worden
JAN t/m FEB
2022
Heb jij als professional wel eens het gevoel dat discussies omtrent jouw vakgebied niet goed gevoerd worden? Of wil je vanuit jouw perspectief een andere kijk bieden op een onderwerp, maar weet je niet op welke manier?
In januari organiseert Universiteit Leiden de nieuwe cursus: Van Kennis naar Clicks, Reads & Likes. Deze vierdaagse cursus is speciaal ontwikkeld voor professionals die het publieke debat willen beïnvloeden. Professionals uit diverse vakgebieden zijn welkom – van IT tot business, recht of ingenieurswetenschappen en meer.
v Hoe neem je als deskundige deel aan het publieke debat, dat je vaak veel te oppervlakkig vindt?
v Hoe vertaal je jouw jarenlange ervaring in een feitelijk correct en aantrekkelijk/pakkend artikel?
v Hoe transformeer je een (onderzoeks)rapport in een sterk opiniestuk in bijvoorbeeld de weekendbijlage van NRC?
v Hoe breng je jouw onderwerp onder de aandacht, zonder het tot clickbait te reduceren?
In vier sessies trainen we stapsgewijs de schrijfvaardigheden die jou in staat stellen om complexe kennis toegankelijk te maken, zodat het publiek beter onderlegd kan reflecteren op jouw onderwerp. We gaan hierbij verder dan de ‘ins and outs’ van een communicatiecursus, maar putten uit de rijke bron van praktische en wetenschappelijke kennis van de journalistiek. De docenten zijn ervaren eindredacteuren en beschikken over specialistische wetenschappelijke bagage op dit gebied.
Het programma vindt plaats op 17, 24, en 31 januari en 7 februari 2022 bij het Centre for Professional Learning van de Universiteit Leiden in Den Haag. Voor meer informatie over de cursus en inschrijven bezoek je de website van de Universiteit Leiden.
BVPA-leden krijgen 15% korting bij een eerste inschrijving voor een opleiding bij de Universiteit Leiden.
Waar
Centre for Professional Learning van de Universiteit Leiden in Den Haag